MagazínAko vybrať trampolínu

Túžia Vaše deti po vlastnej trampolíne? Tento zdravý pohyb možno len odporučiť, a nielen deťom. Trampolíny mávajú dostatočnú nosnosť, takže si na nich môžu zacvičiť aj dospelí.

Túžia vaše deti po vlastnej trampolíne? Tento zdravý pohyb možno len odporučiť, a nielen deťom. Trampolíny mávajú dostatočnú nosnosť, takže si na nich môžu zacvičiť aj dospelí. Trampolína na záhrade sa už stáva štandardom napríklad vedľa pergoly či bazéna. Je to cvičebná pomôcka, ktorá má niekoľko rovín použitia: zabavia deti, poskytne dostatok zdravého pohybu, ušetrí peniaze za návštevu ihrísk a fitness centier.


Ponúka sa námietka, že skákanie na trampolíne deti rovnako čoskoro omrzí. Nie je tomu tak. Skákanie poskytuje naozaj veľa nových a nových zábavných zážitkov, obzvlášť v kolektíve deti vymýšľajú nové cviky a trampolína tak podporuje ich kreativitu, súťaživosť a chuť k pravidelnému pohybu. Za obstarávaciu cenu trampolíny tak dávate svojim deťom oveľa viac, než si dokážete predstaviť. Odreagovanie, bezpečnú dávku adrenalínu a mnoho ďalšieho.

Požiadavky pri výbere trampolíny

  • bezpečnosť
  • kvalita
  • dlhá životnosť
  • odolnosť proti korózii
  • dostatočná nosnosť
Skákací trampolína ke cvičení

Vhodné umiestnenie trampolíny

Trampolínu možno využívať vonku, tak v domácnosti. Pre vnútorné použitie sa hodia skôr menšie trampolíny. Ale tiež vonku je potrebné zvážiť, koľko máte k dispozícii priestoru. Okolo trampolíny by totiž mal byť jeden až dva metre voľného miesta, najmä keď ju zaobstaráte bez ochrannej siete. Do výšky potom je v ideálnom prípade vhodné zachovať sedem metrov bez prekážok (strecha stodoly, vetvy stromu ...).

Ako vybrať veľkosť trampolíny

Veľkosť trampolíny závisí práve na tom, koľko máte voľného priestoru. Ale tiež na ďalších faktoroch: ak kupujete trampolínu hlavne pre deti a ich vyblbnutie, potom platí pravidlo, že Čím väčšia, tým lepšia. Na veľkej ploche sa vyblázni celá rodina. Ak chcete skákaním najmä cvičiť, popr. chudnúť, postačí menší rozmer, ktorý má zároveň menšiu pružnosť a tým pádom vás donúti k väčšej námahe a aktivite. V neposlednom rade potom rozhoduje, koľko máte k dispozícii financií: Čím väčšia trampolína, tým vyššia cena.

Skákací trampolína

Cvičenie na trampolíne

Pohyb na trampolíne je zdravý skutočne pre celé telo. Pri skákaní sa okysličuje mozog a posilňuje srdcová činnosť a pľúca. Zvyšuje sa imunita. Zapojí sa naozaj všetky časti tela a posilňujú sa svaly, o ktorých ani neviete, že ich máte. Skákanie je šetrnejšie ako behanie, pretože pružná plocha zmierňuje otrasy kĺbov pri dopade. Šetrí kolená aj členky. Pri každom výskoku sa telo dostáva na okamih do stavu beztiaže.


Cvičenie začnite miernym poskakovaním, postupne môžete pridať na intenzite a skákať znožmo, roznožmo, striedať nohy, simulovať beh vykopávaním kolien, pridať ruky. Končite opätovným zvoľnením tempa a ľahkým poskakovaním. Kontraindikácií k cvičeniu na trampolíne je ochorenie srdca a žíl alebo kostí a kĺbov.


Chudnutie na trampolíne

Chudnutie skákaním na trampolínach určite možné je. Keďže má skákanie priaznivý vplyv aj na lymfatický systém, pomáha v boji proti celulitíde. Odbúravajú sa tuky a detoxikuje sa celé telo. Ak sa snažíte cielene schudnúť, rovnako ako žiadny iný šport ani trampolínu nestačí využívať jednorazovo. Ideálne je venovať sa tejto činnosti aspoň trikrát týždenne dvadsať minút. Spevňujú sa problémové partie a výsledky čoskoro pocítite.